Contact opnemen?

Al onze medewerkers werken thuis in verband met het coronavirus. Wij werken gewoon door en blijven bereikbaar. Lees meer.

Wat is Google Ads, voorheen Google Adwords?

Google Ads, voorheen Google Adwords, is een advertentieprogramma van Google. Google Ads biedt jou de mogelijkheid om op zoektermen te adverteren. De advertenties worden in Google bij de zoekresultaten getoond. Met Adwords kun je in het zoeknetwerk en in het displaynetwerk adverteren. Hieronder vind je meer uitleg over Google Ads.

 

Met Google Ads gericht adverteren:

  • Sturen op ROAS (Return on ad spend)
  • Winstgevende Ads campagnes
  • Meer bezoekers
  • Meer potentiële klanten via gerichte (re)marketing campagnes
  • Naamsbekendheid verhogen in de gewenste regio
  • Google Shopping voor webshops
  • Geen budgetverspilling

Ads kansen ontdekken

 

 

Hoe werkt Google Ads?

Waarom staan sommige advertenties bovenaan in Google en andere advertenties niet? Twee factoren spelen hierin een grote rol: de concurrentie en de kwaliteitsscore voor advertenties.

Hoe meer concurrentie, hoe meer je moet betalen voor een klik. Ga je niet mee in de concurrentiestrijd, dan is de kans groot dat je niet bij de eerste 4 advertenties komen te staan.

De kwaliteitsscore wordt opgebouwd op basis van relevantie en klikgedrag. Google kijkt naar hoe relevant je advertentie is voor het zoekwoord en hoe relevant de achterliggende webpagina is. Een belangrijke gegeven hierin hoeveel mensen op jouw advertentie klikken ten opzichte van de concurrentie. De kwaliteitsscore is een score tussen 1 en 10, waarbij 10 de beste score is. Hoe beter de kwaliteit, hoe minder je hoeft te betalen per klik.

 

Wil jij met Adwords adverteren?

Winstgevende ADS strategie

 

Google Adwords kosten

Voor het gebruik van Google Ads heb je een Google account nodig. Vervolgens kun jij je aanmelden bij Google Ads.

Achter Google Ads zit een soort online veilingsysteem. In je Google account kan jij kan aangeven wat je maximaal aan een klik wilt uitgeven. Je betaalt pas als iemand op jouw advertentie klikt. Voor de betaalde zoekresultaten zijn de CPC, kosten per klik,  dan ook een belangrijk gegeven. Je kunt per dag een budget vaststellen voor je account, voor campagnes, voor advertenties en voor bepaalde zoekwoorden. De kosten per klik geeft je dus inzage in hoeveel klikken jij kan verwachten voor jouw budget.

De kosten van Google Ads variëren per website, per branche en per dag. Google Adwords is geschikt voor producten en diensten.

Factuur Google Ads

De kosten voor de klikken betaal je rechtstreeks aan Google. In je Google account zijn ook al je facturen voor Google Ads terug te vinden in de transactiegeschiedenis.

Wat levert het op?

Een rekensommetje: stel je voor je haalt momenteel via je website 5 aanvragen binnen op 100 bezoekers. Wat zou er gebeuren als de bezoekers verdubbelen? Theoretisch gezien zou je 10 online aanvragen binnen krijgen. En wat als één op de drie ook daadwerkelijk klant bij je wordt? Stel jezelf eens de vraag hoeveel je eigenlijk verdiend (winst) aan een klant? Uitgerekend? Dan weet je nu ook hoeveel je mag spenderen aan het binnen halen van een nieuwe klant.

Wist je dat

Ook online adverteren in Google?

Schakel TriplePro Online Marketing in voor je SEA campagnes.

Meer informatie

Wil jij meer omzet, naamsbekendheid en aantal klanten?   Gratis groeiscan ontvangen

 

Privacy Waarbog

DDMA



Facebook TriplePro  LinkedIn TriplePro

Algemene voorwaarden | Disclaimer

Triplepro Online Marketing B.V.
4.7 / 5 - 61 Beoordelingen